Openingsvideo, lesmateriaal en kick-off webinar Week Tegen Pesten

23 tot en met 27 september

Van 23 tot en met 27 september organiseert de Stichting School & Veiligheid de Week Tegen Pesten. De slogan is dit jaar ‘Denk FF na! Als het om geklets gaat’. Inmiddels zijn de openingsvideo en het lesmateriaal beschikbaar. Ook is er op 18 september een kick-off webinar.

Openingsvideo

Start de Week Tegen Pesten op maandag 23 september in de klas met de openingsvideo. Open het gesprek over pesten en roddelen: Hoe zorgen we met elkaar voor een fijn schooljaar voor iedereen? Bij de openingsvideo staan ook vragen en instructies voor in de klas.

Bekijk hier de openingsvideo.

Lesmateriaal

Met het gratis lesmateriaal van de Week Tegen Pesten kun je direct aan de slag met het werken aan positief gedrag en een fijne sfeer in de klas. Kijk welke werkvormen passen bij jouw leerlingen.

Bekijk hier het lesmateriaal.

Kick-off webinar

De Stichting School en Veiligheid nodigt je van harte uit voor het Kick-off webinar op 18 september, 14.30-16.30 uur. Het webinar zit boordevol inspiratie voor een succesvolle Week Tegen Pesten. Van diverse experts krijg je informatie rondom het thema, die je meteen kunt inzetten in de klas. De experts zijn:

• Antoinette Kroes, werkzaam binnen de alliantie Worden Wie Je Bent. Ook is zij docent en onderzoeker bij Fontys OSO & Kenniscentrum YES (Youth Education for Society).
  • Loïs Gampierakis, adviseur sociale media Stichting School & Veiligheid.
  • Marijke van der Zalm, adviseur pesten Stichting School & Veiligheid.

Bekijk hier informatie over het webinar.