Verspillingsvrije week ook interessant voor het onderwijs

Van maandag 9 tot en met zondag 15 september 2024

Van maandag 9 tot en met zondag 15 september 2024 vindt de Verspillingsvrije week plaats. Chef!, het gratis online lesportaal met alle lessen en activiteiten van Smaaklessen en EU-Schoolfruit, heeft voor de bovenbouw Smaaklessen en Smaakmissies die er goed bij aansluiten.

Voor groep 5 zijn er twee geschikt smaaklessen: Smaakles 3 Wat een verspilling en Smaakles 4 Waar bewaar je wat?. Voor de groepen 7 en 8 is er de Smaakmissie Voedselverspilling. Voor groep 8 is er daarnaast ook de Smaakles 3 Hoe eet je duurzaam?

Klassen kunnen ook meedoen met de Verspillingsvrije quiz uit de Smaakmissie Voedselverspilling. Door aan het eind van de quiz je e-mailadres achter te laten, maakt jouw klas kans op leuke prijzen, zoals pakketten met toffe tools om verspilling te voorkomen of een gastles! Je kunt tot 30 september meedoen met de winactie. Informatie vind je hier.

Op de site van Samen tegen voedselverspilling is in de kennisbank van alles te vinden over verspilling en onderwijs.

Over Samen tegen voedselverspilling

Binnen Samen Tegen Voedselverspilling bundelen bedrijven uit de hele keten, kennisinstellingen, overheden en maatschappelijke organisaties hun krachten en expertise voor één gezamenlijk doel: voedselverspilling met 50% verminderen in 2030.