Aandacht voor voedsel en duurzaamheid op school

Oktober ideale gelegenheid

De maand oktober staat ieder jaar in het teken van voedsel en duurzaamheid. De Dag van de Duurzaamheid en Nationale Groente- en Fruitdag vinden plaats op 10 oktober, de Wereldvoedseldag op 16 oktober en van 5 tot 12 oktober is het de Week van Ons Eten. Oktober is kortom de ideale gelegenheid om hier als school aandacht aan te besteden via een les of activiteit.

Ramon Beuk met alle ingrediënten.

Wat kun je allemaal doen in deze maand?

Meer informatie over alle lespakketten vind je hier: https://lnkd.in/eWJUgM5w

Specifiek over de kookvideo’s

Van 5 t/m 12 oktober is de Week van Ons Eten. Wil je met de klas gaan koken? Maak dan gebruik van de kookvideo’s van Smaaklessen. Er zijn kookvideo’s voor groep 3 t/m 8. Maak bijvoorbeeld de regenboogwrap met tv-kok Sandra Ysbrandy of de Olé Tabouleh met kok en kookboekenschrijver Ramon Beuk. De koks nemen de klas stap voor stap mee door het recept.

Tijdens de kookles leren de leerlingen kookvaardigheden zoals snijden, raspen en smaken combineren. Ook andere vaardigheden als meten, lezen, plannen en samenwerken komen aan bod.

Je vindt de kookvideo’s en de handleiding via deze link: www.voedseleducatie.nl.

Credit openingsfoto: Henk van der Giesen.