Twee nieuwe ambassadeurs voor Gezonde Kinderopvang

Mary Opperman en Petra Domhof

Gezonde Kinderopvang heeft het aantal ambassadeurs uitgebreid van negen naar elf. De laatste twee aanwinsten zijn Mary Opperman en Petra Domhof. De ambassadeurs willen andere organisaties enthousiasmeren en inspireren aan de gang te gaan en blijven met Gezonde Kinderopvang.

Even voorstellen: Mary Opperman

Mary Opperman is beleidsadviseur Pedagogiek & kwaliteit en trainer bij Wasko Kinderopvang in Papendrecht. Ze adviseert vanuit haar expertise graag hoe pedagogisch professionals in jullie kinderopvang de kinderen gezonde gedragspatronen aanleren, waar zij hun leven lang profijt van hebben.

Even voorstellen: Petra Domhof

Petra Domhof is vestigingsmanager bij kinderopvang Humankind in gemeente Aalten. Ze denkt graag mee over hoe organisaties aan de slag kunnen gaan met Gezonde Kinderopvang. Zelf werkt ze bij een grote organisatie met meerdere locaties en veel medewerkers. Daarom kent ze de uitdagingen om in zo’n organisatie iedereen mee te krijgen.

De ambassadeurs van Gezonde Kinderopvang

Gezonde Kinderopvang werkt met ambassadeurs. Dit zijn ervaren coaches of docenten Gezonde Kinderopvang die binnen hun eigen organisatie enthousiast werk maken van de gezonde leefstijl van kinderen. De ambassadeurs gaan er voor andere organisaties te enthousiasmeren en te inspireren ook aan de slag te gaan en blijven met Gezonde Kinderopvang. Ze helpen graag om werken aan gezonde leefstijl in elke kinderopvang of opleiding vanzelfsprekend te maken.

Ambassadeurs inschakelen

Wie een ambassadeur wil inschakelen, kan hen mailen. Omdat zij werken bij grote en kleine organisaties, bijvoorbeeld als stafmedewerker, manager en/of eigenaar of docent is er altijd iemand die past bij de vraag. Ambassadeurs weten wat er speelt binnen de kinderopvang en tegen welke vragen rond leefstijl je in de praktijk kunt aanlopen. Er zijn zeven ambassadeurs die kunnen worden gemaild vanuit een kinderopvangorganisatie, twee die gemaild kunnen worden vanuit een gastouderbureau en twee vanuit het mbo.

Een overzicht van alle ambassadeurs vind je hier.

Fotobijschrift: De negen ambassadeurs voor de komst van Mary en Petra.