Congresweek ‘Gezond leven, leren en ontwikkelen. Vanzelfsprekend!’

6 t/m 13 november 2024

Hoe zorgen we ervoor dat een gezonde leefstijl in elke kinderopvanglocatie en elke school vanzelfsprekend wordt? En wat kun jij doen om daaraan bij te dragen? Deze vragen en meer staan centraal tijdens de congresweek 'Gezond leven, leren en ontwikkelen. Vanzelfsprekend!' van 6 t/m 13 november 2024. Deze week wordt georganiseerd door Gezonde Kinderopvang en Gezonde School.

Fysieke aftrap

De congresweek bestaat uit twee delen. De aftrap is in de Johan Cruijff ArenA in Amsterdam op woensdagmiddag 6 november. Tijdens deze middag ontmoeten deelnemers collega’s en andere professionals die net als zij gezondheid van kinderen en jongeren belangrijk vinden. Deelnemers worden geïnspireerd met interessante sprekers en masterclasses waar ze écht wat van opsteken. Er is ook ruimte om op een leuke manier bezig te zijn met de eigen gezonde leefstijl. Tijdens de pauze en borrel kunnen deelnemers aan ontspannende of juist sportieve activiteiten meedoen.

Online vervolg

Van 7 t/m 13 november gaat de congresweek online verder. De vijf opvolgende werkdagen zijn gevuld met een online programma met voor ieder wat wils. De eerste tien webinars staan al online! De webinars gaan over vier onderwijstypes: Kinderopvang, Primair Onderwijs, Voortgezet Onderwijs en MBO.

De tien webinars die al bekend zijn:

• 7-11 MBO Positieve Gezondheid in het mbo
  • 8-11 KO Werken aan Gezonde Kinderopvang volgens de aanpak Gezonde Kinderopvang: hoe doe je dat?
  • 8-11 KO Positief omgaan met opvallend gedrag
  • 11-11 VO+MBO Generatie Zzz: Gezonde slaap bij tieners
  • 11-11 KO+PO Aan de slag met risicovol buitenspelen: waarom en hoe?
  • 11-11 PO+VO+MBO Werken aan Gezonde School volgens de Gezonde School-aanpak: hoe doe je dat?
  • 11-11 KO Vragenuur: Keuzedeel Gezonde leefstijl in de kinderopvang of op school
  • 12-11 PO Thema Hygiëne: ziekmakers en hygiëne op school
  • 13-11 KO+PO Van traktatiebeleid naar feestbeleid