Haal met IVN Natuureducatie meer uit je groene schoolplein

Aanvragen kan tot 2 oktober

Heb je een groen schoolplein of mooi stukje natuur in de buurt, maar mis je kennis, kunde of materiaal om hier ook optimaal gebruik van te maken? Het IVN Natuureducatiefonds kan je daarbij helpen! Vraag tot 2 oktober maximaal €2.000,- aan via het Cultuurfonds.

Komt mijn project in aanmerking?

Er is een aantal voorwaarden om in aanmerking te komen voor het IVN Groene schoolpleinenfonds. Allereerst is het fonds gericht op scholenstichtingen. Als scholenstichting kun je een projectaanvraag indienen, die aansluit op een van de volgende twee categorieën:

Kennis & kunde: Denk hierbij aan het aanbieden van een cursus voor natuurouders of een training voor leerkrachten. Bijvoorbeeld een cursus tot buitenjuf of -meester, of een training in het geven van moestuinonderwijs.

Materialen: Denk aan de aanschaf van materialen die het educatieve gebruik van de groene omgeving stimuleren. Bijvoorbeeld een buitenleskist of zoekkaarten. Maar denk ook eens aan de aanschaf van een vogelhuisje met camera of digitale microscopen.

Aanvragen

Kijk hier voor mee informatie en om een aanvraag te doen bij het IVN Natuureducatiefonds.